עולם בית דפוס – מאז ועד היום

0 1,371

תוך זמן קצר התפשטה ההמצאה ובתי דפוס רבים קמו והתחילו לפעול. בתוך חמישים שנה בלבד עלה מספר הספרים שהופקו באירופה ממאות בודדות לכחצי מליון.

עם השנים, הטכנולוגיה הכניסה לעולם הדפוס שינויים מדהימים וניתן רק לדמיין לאן התחום עוד יתפתח.

דפוס הוא טכנולוגיה עתיקת יומין שמטרתה יצירת מספר עותקים זהים של חומר ויזואלי מאותו מקור.

רבים סבורים שהראשונים שעסקו בהדפסה היו הסינים. הסינים השתמשו בצבעים על בסיס שמן אשר נמרחו על אבן חלקה, שעליה ציירו את המקור בדמות ראי. שיטה זו ידועה בשם ליתוגרפיה. על פי ספרי ההיסטוריה, תהליך הדפוס הומצא על ידי בי שנג בשנת 1040. המצאת הדפוס המודרני שייכת ליוהאן גוטנברג, בסביבות שנת 1436.

אם היה נדמה לנו שעולם האינטרנט יעלים את עולם הדפוס, אז באה המציאות והזכירה לנו שהעולם האמיתי הוא לא רק פייסבוק או טוויטר, ובעולם האמיתי אנחנו עדיין צריכים את תעשיית בית דפוס. אם נסתכל סביבנו, נראה שלאורך כל היממה אנחנו מוקפים מוצרי דפוס. לרוב אנחנו כל כך רגילים לנוכחות שלהם במרחב, שרק אם ייעלמו, נבין באיזה עולם צבעוני ועשיר אנחנו חיים.

כמו תחומים רבים אחרים, גם תעשיית הדפוס מתקדמת עם קצב השינוי, ומתאימה עצמה למאה ה-21. מכונות הדפוס הולכות ומשתכללות, תהליכי העבודה מתייעלים ומוטמעות בה אף מגמות ירוקות, כמצופה מתעשייה העושה שימוש נרחב בנייר.

עולם הדפוס נמצא בעידן שהוא משווע לחדשנות ובכל מיני רמות. שוק הדפוס, כמעט כמו כל שוק, הופך מאנלוגי לדיגיטלי, ולמרות שהמעבר בין שתי הטכנולוגיות הוא לא ממש מהיר (הדיגיטל הוא רק 3% משוק הדפוס כולו שמגלגל 900 מיליארד דולר בשנה), הוא מתרחש ומתקדם עם השנים.

כיום, ניתן להדפיס כמעט על כל דבר בצורה מהירה, החל ממגוון עצום של דפים השונים במרקם, בגודל ובעובי, וכלה בשלטי חוצות, מדבקות לרכבים, על כלי מטבח, צעצועים, חולצות, בדים ועוד.

להצלחת העיצוב יש חלק משפיע להצלחת החברה. העיצוב הוא הפנים והרושם הראשוני של כל לקוח שמסתכל על החברה. לכן, הוספת אלמנטים חדשניים בעיצובים המודפסים היא חשובה וקריטית. אם תוסיף תחכום לא רק בעיצוב, אלא גם בתוצר הפיזי הסופי המוגמר, הלקוחות יסתכלו על החברה באור שונה.

דוגמא לשיפור ניתן לראות בהדפסות תלת מימד על גבי קטלוגים, מעטפות, הזמנות, כרטיסי ביקור, כרטיסי ברכה, אריזות, קופסאות ועוד דברים רבים. התוצאה מרשימה ובעלת איכות ברמה גבוה במיוחד, וחשוב מכל – הופכת את התוצר לחוויה ביד המשתמש – כל אדם שיחזיק את התוצר הפיזי יקבל תחושה שונה וייחודית בהחזקתו, יתרשם ויעריך את החברה.

Leave A Reply

Your email address will not be published.