איך בוחרים כרטיס ביקור? כל מה שצריך לדעת

0 1,698

תארו לכם את הסיטואציה הבאה, אתם בתור לבנק, התחלתם שיחה עם לקוח פוטנציאלי ועושה רושם שהוא מתעניין בדבריכם, לצערכם אתם נאלצים לקטוע את השיחה כי הגיע תורכם לפקידה.

באותה נקודת זמן עומדות בפניכם שתי אופציות: הראשונה לזרוק לאוויר את שמכם או שם העסק ולקוות לטוב, האופציה השנייה היא להוציא באלגנטיות את כרטיס הביקור שלכם (ואם יש לכם עוד מספר רגעים אפילו להוסיף עליו משפט או שנים בכתב ידכם).
אתה, אתם, העובדים בחברה, אתר האינטרנט של העסק, עמוד הפייסבוק שלכם ועוד, הם כולם "כרטיסי הביקור שלך". כל אלו ועוד הם הפנים של העסק שלך, הם אלו שמייצגים אותך על בסיס שעתי ויומי. כרטיס ביקור, פריט קומפקטי אשר לרוב כולל את פרטי הקשר, פעילות ותחום האחריות וההתמחות שלך כבעל עסק וחברה. כרטיס הביקור מייצג אותנו ובכל זאת רובנו לא נוהגים להניח עליו משקל רב והתייחסות קפדנית. מאידך, כרטיסי ביקור עם נופך יצירתי ומגוון ייצרו השפעה של רושם והתפלאות.

בעידן של היום, בו הערוצים החזקים לקידום העסק נמנים עם עולם הדיגיטל, כרטיס הביקור נדחף קצת אחורה ברשימת ה- To Do מתוך אמונה סמויה שהכרטיס כבר לא באמת מקדם את העסק, מחשבה מוטעית מראשיתה. עולם הפרסום נשען על שתי פלטפורמות של שיווק, התקשורת המסורתית המוכרת לכולנו: טלוויזיה, שלטי חוצות, כרטיסי ביקור ומצד השני של המתרס ישנה התקשורת האינטרנטית. התקשורת המסורתית לא נעלמת מהעולם, היא נשמרת והיא כאן ומוכיחה לנו גם בשנת 2016 שהיא עובדת. להעניק כרטיס ביקור לאחר שיחה קצרה זאת אמירה עסקית לכל דבר.

הגודל (של כרטיס הביקור) כן קובע:

כרטיסי ביקור צריכים להיות קומפקטיים על מנת שיכנסו בנוחות לארנקו של המקבל. הגודל המקובל הוא לרוב 9X5 ס"מ. השתדלו להימנע מעיצוב כרטיס ביקור גדול שמצריך קיפול או שלא ניתן להכניסו לכיס המכנס או לארנק, סופו של כרטיס כזה להימצא בפח האשפה.

סוג נייר: הנייר הסטנדרטי לכרטיסי ביקור בישראל הוא כרומו מט 300 גרם. נייר כרומו מצופה בשכבה המאפשרת העברת צבע בצורה טובה והשימוש בנייר במשקל 300 גרם מבטיח שהנייר עמיד ועבה אך העובדה שזהו הנייר הסטנדרטי היא בדיוק הבעיה. אולי אתם מעוניינים בהדפסת כרטיסי ביקור ייחודיים ושונים? אחת האפשרויות העומדות בפניכם היא בחירת סוג נייר אחר, כגון: נייר נטול עץ, ניירות ממוחזרים, נייר אומנותי ועוד. כרטיסי הביקור העושים שימוש בנייר משודרג ע"פי רוב זוכים ליותר חשיפה והתייחסות מאשר כרטיסי ביקור סטנדרטיים.

בחרנו את הגודל וסוג הנייר, מה עכשיו?

אז ישבנו וחשבנו והברקנו עם הסלוגן הטוב ביותר וגם יש לנו עיצוב לכרטיס… שניה לפני ששולחים להדפסה, בואו נבדוק גימורים לכרטיס הביקור. על למינציה שמעתם? אחת הדרכים לשדרג את כרטיס הביקור היא ע"י ציפוי בשכבת למינציה (שכבת ניילון) השומרת על מראה הכרטיס ומגינה על הכרטיס מפני שומנים ושריטות. כשאנחנו חושבים על כרטיס ביקור אנחנו ישר מדמיינים כרטיס מלבני בעל זוויות ישרות. אנחנו בעד לצאת מהקופסא ולעגל פינות. עיגול פינות נעשה בצורה עדינה ומשווה לכרטיס מראה מקורי אך אלגנטי.

41842429 – business card template design with floral concept. vector illustration.

אז, כמה להזמין?

הכמות להזמנה של כרטיסי הביקור תלויה באופן ישיר בתדירות שימוש הכרטיסים. ההמלצה הגורפת היא להזמין כמות שתספק לכם לחצי שנה מראש. אם מדובר בעסק קטן, אדם פרטי וכו, ההמלצה היא להזמין כמות של עד 500 כרטיסי ביקור שתאפשר לכם גם לאמוד את רמת הצריכה להבא. בכל מקרה אל תתפתו להזמין את כרטיסי הביקור באתרים המציעים לכם אלפי כרטיסי ביקור במאה שקלים סביר שהאיכות בהם תהיה ירודה והשימוש שתעשו בהם יהיה מועט. (זכרו, אין ארוחות חינם!)

אחרון חביב והכי חשוב, הפרטים שיש לכלול בכרטיס הביקור:

  1. סלוגן
  2. לוגו החברה/ שם העסק
  3. שם ושם משפחה של בעל העסק ותפקידו בארגון.
  4. מספרי טלפון וכתובת
  5. כתובת אתר אינטרנט/ פייסבוק

בהצלחה

Leave A Reply

Your email address will not be published.